خرید سهام تسلا در ایران به واسطه فارکس – فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاری

تجارت سهام تسلا

در سال 2003، تسلا موتورز توسط دو کارآفرین آمریکایی، مارک تار پنینگ و مارتین ابرهارد تاسیس شد. این شرکت که بعدها به نام شرکت تسلا شناخته شد، به نام مخترع افسانه ای نیکولا تسلا نامگذاری شد. این زوج قصد داشتند خودروهای اسپرت برقی مانند فراری یا بوگاتی را طراحی و بسازند که سدان پیشگامانه رودستر را در سال 2008 تولید کردند. بودجه اولیه برای تسلا از طیفی از منابع تامین شد، که قابل توجه ترین آنها توسط ایلان ماسک، بنیانگذار PayPal بود. ، که بیش از 30 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و از سال 2004 به بعد به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت خدمت کرد.

در اواخر سال 2007، ابرهارد از سمت خود به عنوان مدیرعامل و رئیس فناوری کنار رفت تا به هیئت مشاوران شرکت بپیوندد. در سال 2008، رسماً اعلام شد که او تسلا را ترک کرده است، اما سهامدار باقی مانده است. در سال بعد، تایپینگ که معاون مهندسی برق بود و نقش مهمی در توسعه نرم‌افزار و سیستم‌های الکترونیکی رودستر داشت، شرکت را ترک کرد. پس از جدایی آنها، ماسک به عنوان مدیر عامل شرکت کرد.

همانطور که گفته شد، تسلا موتورز اولین خودروی خود را در سال 2008 رونمایی کرد، رودستر تمام برقی. این خودرو در نوع خود بی نظیر بود، زیرا اولین خودروی کاملاً الکتریکی بود که قدرت و برد قابل مقایسه با خودروهای بنزینی را ارائه می داد. در سال 2012، تسلا تولید رودستر را متوقف کرد تا بتواند روی ساخت مدل S جدید تمرکز کند، سدانی که به دلیل طراحی و ویژگی های عملکردی مورد تحسین قرار گرفت. تسلا اتوپایلوت، نوعی رانندگی نیمه خودران، در سال 2014 در مدل S معرفی شد. در سال 2015، این شرکت مدل X خود را منتشر کرد که یک خودروی کراس اوور است که دارای ویژگی های SUV است اما بر روی شاسی یک خودرو ساخته شده است.

همچنین از سال 2012، این شرکت امکانات شارژ سریع و رایگان را برای دارندگان تسلا در ایالات متحده و اروپا راه اندازی کرد و آنها را سوپرشارژر نامید. نسخه های بعدی نیز قابلیت جایگزینی آرایه باتری مدل S را داشتند و تسلا استیشن نامیده می شوند. در سال 2018، این شرکت همچنین به تولید محصولات و باتری های انرژی خورشیدی دست زد. در سال 2016، با خرید SolarCity، شرکتی که پنل های خورشیدی تولید می کند، تعهد خود را به این فضا تثبیت کرد. تسلا موتورز برای نشان دادن اینکه دیگر تنها خودرو نمی فروخت، در سال 2017 به شرکت تسلا تغییر نام داد.

در ادامه این مطلب از رایکا فارکس در مورد سهام تسلا اطلاعات کامل تری را به شما ارائه می دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تجارت تسلا

تاریخچه سهام تسلا

در 29 ژانویه 2010، این شرکت یک دفترچه اولیه را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرد که نشان می داد قصد دارد یک عرضه عمومی اولیه را برگزار کند که توسط دویچه بانک اوراق بهادار، گلدمن ساکس ، جی پی مورگان و مورگان استنلی پذیرفته شده است. در ماه مه همان سال، تسلا یک “مشارکت استراتژیک” با تویوتا را اعلام کرد که بلافاصله پس از عرضه اولیه سهام، سهام عادی تسلا را به ارزش 50 میلیون دلار به صورت خصوصی خریداری می کند. IPO تسلا در 29 ژوئن 2010 راه اندازی شد و در بورس NASDAQ تحت عنوان TSLA فهرست شد . این شرکت 13,300,000 سهم را با قیمت 17 دلار به ازای هر سهم برای عموم منتشر کرد که 226 میلیون دلار افزایش یافت. تسلا اولین خودروساز آمریکایی بود که پس از عرضه اولیه سهام شرکت فورد موتور در سال 1956، وارد بورس شد. در سال 2014، ارزش بازار تسلا نصف ارزش فورد بود.

در حالی که تسلا به سرعت به عنوان یک سهام شروع به کار کرده و چنین ارزش بازار چشمگیری را به دست آورده است، اعداد ناهماهنگ فروش خودروهای آن اغلب بر قیمت سهام این شرکت تأثیر منفی گذاشته است. اعتماد سرمایه گذاران تسلا به طور مداوم در پشت هر گزارش درآمد سه ماهه، اعلام محصول، تاخیر محصول، رویداد خبری و البته هر توییت یا مصاحبه تلویزیونی توسط ماسک در نوسان است. اکثر سهام صنعت خودروسازی عموماً به آرامی و به طور قابل پیش بینی در راستای چرخه های تجاری طولانی حرکت می کنند . از سوی دیگر، سهام تسلا بسیار نوسان است ، با رفتارهای فناوری سیلیکون ولی دائماً سرمایه‌گذاران را گیج می‌کند و فرصت‌هایی برای معاملات سفته‌بازی سهام ایجاد می‌کند .

طبق گزارش ها، تا ژوئن 2018، ایلان ماسک 33.7 میلیون سهام تسلا را در اختیار داشت که به طور غیرمستقیم از طریق یک تراست مالکیت داشت. در نتیجه، او بزرگترین سهامدار شرکت در بین افراد و موسسات است. او مردی بحث‌برانگیز و در عین حال باهوش است که اقداماتش اغلب تأثیر مثبت یا منفی عمیقی بر قیمت سهام شرکت تسلا دارد. برای مثال، در سپتامبر 2018، پس از مصرف ماری‌جوانا در طی یک دوره مصرف ماری‌جوانا، در سپتامبر 2018 به دلیل کاهش ارزش سهام تسلا مورد سرزنش قرار گرفت. مصاحبه در تلویزیون زنده تسلا تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه قصد دارد به سهامداران خود سود سهام پرداخت کند، ارائه نکرده است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این تنها مختص این شرکت نیست. بسیاری از شرکت‌های دولتی تنها پس از ادامه سودآوری و در مدت زمان طولانی شروع به پرداخت سود سهام به سهامداران می‌کنند.

چگونه سهام تسلا را معامله کنیم؟

تسلا یک سهام بسیار نوسان است که نوسانات شدید و ناگهانی قیمت آن باید فرصت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و میان‌مدت فراهم کند. چه عواملی بر این تغییرات در قیمت سهام تسلا تاثیر می گذارد؟

  • تعرفه‌ها و توافق‌های تجاری

    در سال 2018، چین و ایالات متحده درگیر جنگ تجاری شدند و هر کشور تعرفه‌های سنگینی را بر کالاهایی که با یکدیگر تجارت می‌کنند، وضع کردند. متاسفانه تسلا، یکی از محصولاتی را که چین با تعرفه هدف گذاری کرده است، تولید می کند: خودروهای برقی. این خبر بدی برای این خودروساز نوپا است زیرا در فهرست 20 سهام برتر مورگان استنلی با بیشترین درآمد از چین قرار دارد. این کشور آسیایی 19 درصد از کل فروش تسلا را قبل از معرفی تعرفه ها به خود اختصاص داده است. تعرفه های 25 درصدی که چین در جولای 2018 اعمال کرد، قیمت خودروهای تسلا را از دسترس بسیاری از خریداران چینی خارج می کند.

  • عرضه تسلا مدل 3

    پس از رشد بسیار آهسته تولید، خودروهای مدل 3 این شرکت سرانجام در اواسط سال 2018 از خطوط تولید خارج شدند. اگر شرکت به طور مداوم پیش‌بینی‌های مدیران خود را مبنی بر حداقل 5000 مدل 3 در هر هفته برآورده می‌کند، در این صورت حاشیه‌های ناخالص تسلا باید شروع به افزایش کند و افزایش چشمگیر سود شرکت قطعاً تاثیر مثبتی بر سهام TSLA خواهد داشت. به عنوان مثال، در اوایل سپتامبر 2018، قیمت سهام پس از اینکه گزارش شد که تسلا در صدر جدول تعداد خودروهای الکتریکی فروخته شده در آگوست 2018 قرار دارد، به شدت افزایش یافت.

  • تقسیم سهام 5-for 1 در سال 2020

    تماشای حرکت تسلا در سال 2020 مانند تماشای یک ترن هوایی بسیار سریع بود. در آگوست 2020، تسلا یک تقسیم سهام را اعلام کرد که در آن هر یک از سهام خود را به 5 سهام تقسیم کرد. اکنون یک سرمایه گذار به جای 1 سهام، 5 سهم خواهد داشت. ارزش برای دارنده ثابت باقی می ماند. پس از اعلام تقسیم سهام، قیمت سهام تسلا طی 2 روز 20 درصد جهش کرد. ارزش بازار تسلا تقریباً یک شبه 50 میلیارد دلار افزایش یافت.

  • اطلاعیه روز باتری سپتامبر 2020

    نه یک ماه بعد، پس از اعلام «روز باتری» مبنی بر اینکه تسلا قصد دارد یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر به قیمت حدود 27000 دلار تولید کند. قیمت سهام در یک روز 10 درصد کاهش یافت. این زمانی رخ داد که تسلا اعلام کرد که شروع توزیع خودروی جدید 3 سال طول می کشد.

  • مداخلات کلامی ایلان ماسک

    به‌عنوان یک معتاد به کار که اغلب در هفته 120 ساعت کار می‌کند، به نظر می‌رسد که ماسک زمانی برای ارسال پیام‌های زیادی در توییتر دارد. این مداخلات متحرک بازار که توسط تیم حقوقی شرکت، بخش روابط عمومی یا هیئت مدیره تسلا بررسی نشده است، نه تنها منجر به سوء تفاهم، خشم و عدم اطمینان در جهتی که شرکت در پیش گرفته است، بلکه اکنون به تحقیقات توسط ایالات متحده نیز منجر شده است. دولت. در 7 آگوست 2018، ماسک در توییتی اعلام کرد که قصد دارد تسلا را به یک شرکت خصوصی با هر سهم 420 دلار تبدیل کند. ادعایی که او را با شکایت کمیسیون SEC روبرو خواهد کرد. در نتیجه اقدامات قانونی، سهام این شرکت بیش از 10 درصد سقوط کرد.

اطلاعات معاملات سهام تسلا:

  • نماد MT4: #TESLA
  • ساعت معاملات : 13:30-19:59 GMT
  • واحد پول : USD

سوالات متداول اصلی معاملات سهام تسلا

چه چیزی باید در مورد تسلا بدانم؟

تسلا بیشتر به خاطر خط تولید خودروهای الکتریکی خود شناخته شده است، اما در طراحی، ساخت و فروش سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی و همچنین سیستم‌های خورشیدی نیز مشارکت زیادی دارد. سهام تسلا در سال‌های اول تجارت خود در محدوده 20 تا 40 دلار باقی ماند، سپس از سال 2013 تا 2019 به محدوده 200 تا 400 دلار رسید و در ژوئن 2020 به 1000 دلار رسید. این سهام به شدت نوسان است تا حدی به دلیل نتایج مالی غیرقابل اعتماد تسلا، اما تا حدی به دلیل ماهیت صریح و گاه بحث برانگیز بنیانگذار و مدیرعامل ایلان ماسک. از برخی جهات، تسلا به همان اندازه که Mush می گوید و انجام می دهد، معامله می کند و بر اساس اصول شرکت معامله می کند

آیا تسلا سهام خوبی برای معامله است؟

تسلا به تلاش برای ارائه درآمدهای خوب بر مبنای ثابت ادامه داده است، اما سهام واقعاً بر اساس مبانی خود معامله نمی‌شود. این امر تسلا را تبدیل به یک سهام عالی برای معامله‌گرانی کرده است که صبر می‌کنند تا زمانی که فرصت خرید سهام «در حال فروش» را دارند، منتظر عقب‌نشینی‌های مناسب باشند. سهام همچنین در حرکت های شکست به خوبی عمل می کند، و در این شرایط کاملاً سودآور است.

بهترین استراتژی برای تجارت تسلا چیست؟

تسلا به عنوان یک سهام بسیار نوسان، در نیمه اول سال 2020 هم سود روزانه 19.9 درصدی و هم زیان روزانه 17.2 درصدی داشت و در بیش از 75 درصد از جلسات معاملاتی شاهد رشد بیش از 1 درصدی سهام خود بود. این نوسان می تواند برای معامله گران خوب باشد، اما اگر می خواهند سودآور باشند به راهی برای مهار آن نیاز دارند. از آنجایی که حرکات تسلا بسیار قوی است، یک استراتژی کوتاه مدت برای معامله گران روزانه و اسکالپرها استفاده از اوج و پایین های روز قبل به عنوان نقاط ورود و خروج است. به عنوان مثال، خرید در حالی که قیمت بالاتر از بالاترین سطح جلسه قبل است، اما توقف در پایین ترین سطح جلسه قبل می تواند برای سهام بی ثباتی مانند تسلا مفید باشد.

جمع بندی:

با توجه به تحلیل چارت سهام تسلا، به نظر می‌رسد که این سهام در دوره‌های اخیر نمایانگر رشد مثبتی بوده است. البته ممکن است در برخی نقاط به دلیل نوسانات بازار، افت و خروجی هم داشته باشد، اما الگوهای کلی نشان می‌دهند که تسلا در مسیری به سوی رشد و پیشرفت است. اما برای اطمینان از دقت تحلیل، معیارهای فنی و اساسی بیشتر نیاز است.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد