کاهش قیمت طلا به دلیل عدم قطعیت کاهش نرخ فدرال رزرو، ژئوپلیتیک و حمایت نرم تر از دلار آمریکا

به گزارش رایکا فارکس به نقل از fxstreet.com قیمت طلا به دلایلی که در ادامه ذکر می شود کاهش پیدا کند.

  • در میان انتظارات تندرو فدرال رزرو، قیمت طلا بر اساس حرکت مثبت یک شبه شکست خورد.
  • کاهش اندک در بازده اوراق قرضه ایالات متحده، دلار را تضعیف می کند و تا حدی حمایت می کند.
  • خطرات ژئوپلیتیک و مشکلات اقتصادی چین نیز به محدود کردن روند نزولی کمک می کند.

قیمت طلا (XAUUSD) در تلاش است تا از حرکت مثبت روز قبل سرمایه گذاری کند و با یک سوگیری منفی خفیف در معاملات روز چهارشنبه اروپا معامله می شود. داده‌های کلان قوی‌تر دریافتی ایالات متحده، همراه با اظهارات جنگ طلبانه اخیر توسط چندین عضو FOMC، از جمله رئیس فدرال رزرو (فدرال ریزرو)، جروم پاول ، سرمایه‌گذاران را وادار کرد تا انتظارات خود را برای کاهش زود هنگام و شدید نرخ بهره در سال 2024 کاهش دهند. این به ایالات متحده کمک می‌کند. دلار (USD) در متوقف کردن روند اصلاحی یک شبه از بالاترین سطح خود در تقریباً سه ماه گذشته سقوط کرد و به عنوان یک باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند.

با این حال، خطر تشدید بیشتر اقدام نظامی در خاورمیانه، همراه با نگرانی های مداوم در مورد کند شدن رشد اقتصادی در چین، تا حدودی از قیمت امن طلا حمایت می کند. علاوه بر این، به نظر می رسد معامله گران اکنون تمایلی به شرط بندی های جهت دار تهاجمی ندارند و ترجیح می دهند منتظر نشانه های بیشتری در مورد زمان بندی احتمالی اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشند، که بر فلز گرانبها تاثیر خواهد گذاشت. از این رو، تمرکز بر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده در ایالات متحده در هفته آینده باقی خواهد ماند. در این میان، معامله گران در روز چهارشنبه ممکن است از سخنرانی های مقامات فدرال رزرو استفاده کنند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در بحبوحه کاهش نرخ‌های فدرال رزرو کاهش می‌یابد

  • سرمایه گذاران همچنان انتظارات خود را برای کاهش زود هنگام و شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش می دهند که نتوانست به قیمت طلا کمک کند تا بر اساس افزایش های متوسط ​​روز گذشته افزایش یابد.
  • داده‌های کلان قوی‌تر دریافتی ایالات متحده، که بر گزارش پرفروش NFP روز جمعه تأثیر گذاشت، نشان می‌دهد که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و به فدرال رزرو این فرصت را می‌دهد تا نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.
  • علاوه بر این، اظهارات جنگ طلبانه اخیر اعضای با نفوذ FOMC، از جمله جروم پاول، رییس فدرال رزرو، انتظارات بازار را برای کاهش سیاست های تهاجمی تر در سال 2024 کاهش داد.
  • جروم پاول، رییس فدرال رزرو، در مصاحبه ای با برنامه تلویزیونی ایالات متحده 60 دقیقه که روز یکشنبه پخش شد، مجدداً تأکید کرد که نشست ماه مارس برای اطمینان از شروع کاهش نرخ بهره احتمالاً خیلی زود است.
  • پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز سه‌شنبه گفت که تورم باید به‌طور پایدار در حال کاهش باشد تا درها را به روی کاهش نرخ‌ها باز کند و اینکه کاهش زودهنگام نرخ‌های بهره اشتباه است.
  • هارکر اضافه کرد که اخبار اخیر در مورد تورم دلگرم کننده بوده است، اگرچه افزایش دستمزدها هنوز برای رسیدن به هدف 2 درصد بسیار زیاد است و ممکن است تورم پایدارتر از حد انتظار باشد.
  • نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس به طور جداگانه گفت که هنوز در مورد تورم کارمان تمام نشده است و بیشتر سودهای کاهش تورم از سمت عرضه حاصل شده است، اما داده ها مثبت به نظر می رسند.
  • بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده به 4.0 درصد کاهش می یابد و دلار آمریکا را تضعیف می کند و در بحبوحه خطرات ژئوپلیتیکی مداوم، از XAU/USD حمایت می کند.
  • ایالات متحده به کمپین خود علیه شورشیان حوثی در یمن ادامه می دهد و قصد دارد حملات بیشتری را علیه گروه های مورد حمایت ایران انجام دهد که خطر تشدید بیشتر تنش ها در خاورمیانه را افزایش می دهد.
  • معامله گران اکنون به داده های تراز تجاری ایالات متحده و سخنرانی های فدرال رزرو برای فرصت های کوتاه مدت نگاه می کنند، اگرچه تمرکز بر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده ایالات متحده در هفته آینده است.

تجزیه و تحلیل فنی: قیمت طلا برای جذب خریداران تلاش می کند، در محدوده SMA 50 روزه در نوسان است.

از منظر فنی، به نظر می رسد که نوسان پایین یک شبه، در حدود 2023 دلار، اکنون از نزولی فوری پیش از فرود هفتگی، در حدود منطقه 2015 دلار محافظت می کند. برخی از فروش‌های متعاقب زیر محدوده 2012-2010 دلار ممکن است علامت روانی 2000 دلار را نشان دهد. شکست متقاعدکننده به زیر دومی می‌تواند قیمت طلا را به سمت میانگین متحرک 100 روزه (SMA)، که در حال حاضر در منطقه 1985 دلار است، در مسیر حرکت به SMA 200 روزه، نزدیک به منطقه 1966-1965 دلار بکشاند.

از طرف دیگر، هر حرکت مثبت معنی‌داری احتمالاً با مقاومت شدید در نزدیکی منطقه 2054-2055 دلار مواجه خواهد شد. به دنبال آن مانع 2065 دلاری یا نوسان اوج هفته گذشته می شود. با توجه به اینکه نوسانگرهای نمودار روزانه در قلمرو مثبت قرار دارند، یک قدرت پایدار فراتر از آن، پتانسیل افزایش قیمت طلا را به سمت منطقه 2078-2079 دلار یا قله YTD تعیین شده در ژانویه دارد. حرکت صعودی بعدی باید به XAUUSD اجازه دهد تا علامت 2100 دلار را پس بگیرد و به مانع مربوطه بعدی نزدیک به منطقه 2020 دلار صعود کند.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد