خرید سهام بوئینگ در ایران با فارکس فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاری

: سهام بوئینگ در آسمان‌های مالی"

بوئینگ که مقر آن در شیکاگو، ایلینوی است، یکی از شرکت های هوافضای پیشرو در جهان است که در زمینه طراحی و ساخت هواپیماهای تجاری و نظامی فعالیت دارد. این شرکت همچنین ماهواره‌ها، سیستم‌های دفاعی، وسایل نقلیه پرتاب می‌کند و خدمات پشتیبانی مختلفی مانند لجستیک مبتنی بر عملکرد را به صنعت هواپیمایی تجاری، ناسا و ارتش ایالات متحده ارائه می‌کند. در سال 1916، بوئینگ توسط ویلیام بوئینگ، یک تاجر سابق چوب تاسیس شد.

مدت کوتاهی پس از آن، بوئینگ شروع به فروش قایق های تندرو به نیروی دریایی ایالات متحده کرد، که در نتیجه روابط تجاری با دولت ایالات متحده ایجاد شد که تا به امروز پابرجاست. بوئینگ IPO خود را در 13 ژانویه 1978 در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) برگزار کرد که در آن فهرست شده و با نماد BA معامله می شود .
این سهام در بخش هوافضا، تحت دسته کلی هوافضا و دفاع قرار می گیرد. این سهام همچنین بخشی از شاخص میانگین صنعتی داوجونز است . علیرغم سبد گسترده ای که دارد، موفق ترین محصولات بوئینگ هواپیماهای تجاری و به ویژه خانواده باریک بدنه 737 بوده اند که اولین هواپیمای جت تجاری بود که از مرز 100000 سفارش عبور کرد، موفقیتی که در سال 2012 به دست آورد. محصول موفق دیگری برای این شرکت هواپیمای 777 بوده است که برای اولین بار در سال 1995 توسط خطوط هوایی یونایتد پرواز کرد و توانست جایگاه غالب بوئینگ را در بخش هواپیماهای پهن پیکر تثبیت کند.

طی سال‌ها، تسلط بوئینگ در بخش خود با ادغام و تملک استراتژیک حاصل شده است. معاملات عمده شامل شرکت مک دانل داگلاس، Rocketdyne، Piasecki Helicopter، Hughes Satellite Electronics، Rockwell Aerospace International، Aviall Inc.، Jeppesen Sanderson Inc.، Argon ST Inc.، North American Aviation، و KLX Aerospace Solutions می باشد.

تاریخچه سهام بوئینگ

از زمان عرضه عمومی در سال 1978، بوئینگ 6 تقسیم سهام به شرح زیر داشته است: 3 به 2 در 12 مارس 1979; 3-برای-2 در 14 مارس 1980; 3-برای-2 در 10 مه 1985; 3-برای-2 در 12 مه 1989; 3-برای-2 در 18 مه 1990; و 2 به 1 در 16 مه 1997. استراتژی تقسیم بوئینگ همیشه متفاوت بوده است، اما در بیشتر موارد، به محض اینکه قیمت سهام به بالای سه رقمی رسید، تقسیم شد. سرمایه گذاران بوئینگ همیشه مسیر پر دست انداز داشته اند و وال استریت آن را به عنوان سهام کلاسیک «خرید پایین» معرفی می کند.

در سال 1990، سهام به 31 دلار در هر سهم رسید و متعاقباً به یک روند نزولی چند ساله سقوط کرد که در سال 1993 مورد حمایت قرار گرفت. به شدت افزایش یافت و با مقاومت در حدود 60 دلار در هر سهم همراه شد زیرا اثرات بحران مالی آسیا شروع به فروکش کرد. در سال 1997. کاهش به حدود 40 دلار دوباره خریداری شد، اما روند صعودی بعدی نتوانست مقاومت سال 2001 را به 66 دلار در هر سهم بشکند.

در سال 2003، فشار فروش، سهام را به پایین‌ترین سطح چند ساله یعنی 25 دلار در هر سهم رساند، که از پیشرفت متعاقب آن استقبال کرد که سهام را به 108 دلار در سال 2007 رساند. بحران مالی جهانی 2008 باعث سقوط شد که تنها در سال 2009 در حدود 32 دلار در هر سهم حمایت شد. اشتراک گذاری. از آن زمان، سهام بوئینگ به ارتفاعات بیشتری پرواز کرده است.

این شرکت در سال 2013 از سد روانی 100 دلار عبور کرد و سقوط قیمت نفت در سال‌های 2014-2015 تنها آن را به بالاترین سطح تاریخ 368 دلار در سال 2018 رساند که ارزش شرکت را به بیش از 210 میلیارد دلار رساند. با وجود نوسانات در قیمت سهام، بوئینگ یک پرداخت کننده عادی سود سهام بوده است. از آغاز هزاره، بوئینگ سود سه ماهه افزایشی از 0.14 دلار به ازای هر سهم در سال 2000 به اوج 1.72 دلار برای هر سهم در سال 2018 پرداخت کرده است. کمترین بازده سود سهام 0.5 درصد در سال 2011 بوده است، در حالی که بالاترین میزان سود سهام تا سال 2018 بوده است. 3.7 درصد در سه ماهه اول 2016. به عنوان یک پرداخت کننده سود سهام ثابت و سهام با ارزش، احتمالاً بوئینگ در لیست اولویت بسیاری از سرمایه گذاران باقی خواهد ماند.

سهام
چگونه سهام بوئینگ را معامله کنیم؟

بوئینگ به‌عنوان یکی از سهام‌های پر دنبال‌شده و معامله‌شده در جهان، پویایی منحصربه‌فردی دارد که هر سرمایه‌گذاری باید از آن آگاه باشد. در اینجا برخی از عواملی که هنگام معامله سهام بوئینگ باید در نظر گرفته شود آورده شده است

تعرفه ها و قراردادهای تجاری

محصولات بوئینگ قیمت بالایی دارند و مشتریان آنها تقریباً همیشه تمام خریدهای خود را از این شرکت تأمین مالی می کنند. بوئینگ همچنین یک مدل تجاری منحصر به فرد را اجرا می کند که به طور کامل شامل پیش سفارش است. در حالی که این امر درآمد را تضمین می کند، همچنین به این معنی است که تغییر در تعرفه ها و قراردادهای تجاری می تواند منجر به لغو سفارشات یا حتی کاهش حاشیه سود شود.

عرضه محصولات جدید

بوئینگ مدل موفقی از خدمات قراردادهای با قیمت ثابت دارد و در بیشتر موارد، از تعداد سفارش‌های معوقه‌ای برخوردار است که حداقل به 5 سال خدمت نیاز دارد. تجزیه و تحلیل محصولات جدیدی که عرضه می‌کند هنوز مهم است، زیرا اگر موفق به تبدیل شدن به یک موفقیت نشوند، هزینه‌های زیادی را برای شرکت به همراه خواهد داشت. همچنین به دلیل هزینه های بالای محصولات آنها، چرخه های فروش بسیار طولانی است و ممکن است مشتریان به راحتی متقاعد نشوند که خرید کنند.

چرخه اقتصادی

همانطور که در تاریخ سهام مشاهده شد، بوئینگ به شدت در معرض چرخه اقتصادی قرار دارد . دقیقاً به همین دلیل است که عنوان “خرید سهام کاهش یافته” را به دست آورده است. ارزیابی چرخه های رونق و رکود، و سپس اجرای استراتژی معاملاتی مناسب در شرایط حاکم بر بازار، واردات است.

گزارش‌های سود دوره‌ای

سال مالی بوئینگ از ژانویه تا دسامبر ادامه دارد و این شرکت گزارش‌های سود فصلی را منتشر می‌کند تا سهامداران را در جریان عملکرد خود قرار دهد. ردیابی و بررسی دقیق این گزارش‌ها بسیار مهم است، زیرا برخلاف اکثر شرکت‌ها، عملکرد بوئینگ معمولاً براساس سفارش‌های موجود ارزیابی می‌شود. اما به عنوان یک سرمایه گذار، عاقلانه است که فراتر از صلاحیت اجرای قراردادهای موجود نگاه کنیم و بیشتر بررسی کنیم که آیا جریان های درآمد جدید یا رشد درآمد آتی قابل قبول هستند یا خیر.
به عنوان یک معامله گر CFD ، ارزیابی این عوامل از نظر تأثیر کوتاه تا میان مدت آنها مهم است. این به فرد امکان می‌دهد فرصت‌های تجاری با احتمال بالا را انتخاب کند، برخلاف بررسی رفتار بالقوه قیمت درازمدت که در آن ریسک این است که همه عوامل با قیمت رایج تنزیل شده‌اند.

"بال زدن به موفقیت: سهام بوئینگ در آسمان‌های مالی"

 

چرا باید سهام بوئینگ را معامله کنم؟

علیرغم ناملایمات زیاد در سال 2019، سهام بوئینگ بسیار خوب ماندگار شد، که چیزی در مورد اعتقاد سرمایه گذاران به قدرت شرکت و توانایی آن برای پس گرفتن حتی از بزرگترین مشکلات می گوید. بوئینگ تقریباً در هر جنبه ای از صنعت هوافضا درگیر است و تجارت سهام راه خوبی برای دسترسی به تنوع ارائه شده توسط مشاغل گسترده ای است که توسط بوئینگ اداره می شود. سهام همچنین به دلیل مشکلات مداوم آن با زمین گیر شدن 737 MAX، نوسانات فزاینده ای پیدا کرده است و این نوسان فرصت خوبی برای معاملات فراهم می کند.

 

آیا بوئینگ بهترین سهام هوافضا برای تجارت است؟

بوئینگ بدون شک قوی ترین شرکت هوافضا در جهان است. مسلماً قبل از زمین گیر شدن 737 MAX خود بود. اکنون این شرکت در تلاش است تا راه خود را دوباره به سلطه بازگرداند. در این میان، سهام آن افزایشی در نوسانات داشته است که آن را به هدف خوبی برای معامله گران روزانه تبدیل می کند، و حتی معامله گران نوسانی می توانند از بالا و پایین شدن نسبتاً سریعی که در قیمت سهام مشاهده می شود، سود ببرند. معامله گران باید از قیمت این سهام پیشرو در هوافضا قدردانی کنند.

 

جمع بندی :

  • چندین سال پیش بهترین استراتژی خرید و نگهداری بود، اما با افزایش نوسانات دیگر اینطور نیست. معامله گرانی که تحلیل بنیادی را برای معاملات خود ترجیح می دهند، می توانند اخبار مربوط به 737 MAX را مشاهده کنند. معامله گرانی که از نظر فنی متمایل هستند بهتر است مراقب حرکات شکست در سهام باشند زیرا از ابتدای سال 2018 تمایل به انجام حرکات سریع و بزرگ دارد. اما مطمئن شوید که این استراتژی معاملاتی را هر از چند گاهی به عنوان اقدام قیمت، مجددا ارزیابی کنید. در هر سهم در طول زمان تغییر خواهد کرد.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد