خرید سهام مک‌ دونالد از طریق فارکس: فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری

سهام مک دونالد

مک دونالد به راحتی یکی از شناخته شده ترین مارک ها است، با این شرکت که از سال 2020 یکی از بزرگترین زنجیره های فست فود در جهان است. این شرکت توسط خواهر و برادران ریچارد و موریس مک دونالد در 15 می 1940 تاسیس شد . به عنوان یک غرفه محبوب همبرگر عمل کرد و پایه های شرکت جهانی ماموت را که امروزه در سراسر جهان شناخته شده است، پایه گذاری کرد. دفتر مرکزی مک دونالد در شیکاگو، ایلینویز واقع شده است و در سراسر جهان فعالیت دارد و آرم طلایی آن نمادی از جهانی شدن و گذار سبک زندگی آمریکایی است. مک دونالد «سیستم خدمات سریع» را معرفی کرد که اساس نحوه عملکرد فست فودها تا به امروز را تشکیل میدهد – یک سیستم خدمات سریع که نیاز به پیشخدمت و پیشخدمت را از بین می برد. اما، در حالی که برادران مک‌دونالد با این نوآوری شناخته می‌شوند، این فروشنده دستگاه‌های میلک شیک، Ray Kroc بود که پتانسیل واقعی مدل رستوران را دید.

کروک پس از اینکه چگونه یک رستوران چند دستگاه میلک شیک خرید و کار می کرد شگفت زده شد، به عنوان یک امتیاز دهنده به شرکت ملحق شد و در سال 1955 به شرکت مک دونالد پیوست. در پایان دهه 1960، مک دونالد بیش از 1000 رستوران داشت و قبل از پایان دهه 1980، تعداد آنها به 10000 رسید. رشد تصاعدی در دهه 1990 ادامه یافت و در آغاز هزاره، مک دونالد در بیش از 100 کشور حضور داشت و بیش از 35000 رستوران را اداره می کرد. در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، مک دونالد به دنبال تنوع بخشیدن به تجارت خود بود و برندهای قابل توجهی را در سراسر جهان به دست آورد، مانند Chipotle Mexican Grill، Aroma Café، Boston Market و Donatos Pizza.

با این وجود، این شرکت تا سال 2008 تقریباً در همه آن شرکت ها و سایر شرکت ها واگذاری هایی انجام داده بود و در عوض بر تقویت و ترویج نام تجاری خود تمرکز کرده بود. این شرکت یکی از بزرگترین کارفرمایان خصوصی در جهان است و علاوه بر همبرگرهای علامت تجاری خود، تنوع زیادی از محصولات با قیمت مناسب را نیز در منوی خود دارد. مک دونالد با ترکیب محصولات سالم و همچنین خدمات کارآمد تحویل در خانه، به طرز درخشانی با نیازهای «خورنده» امروزی سازگار شده است. این شرکت در سال 1965 عمومی شد و در فهرست NYSE قرار دارد و در آنجا با نماد تیک تیک MCD معامله می شود. این بخش در بخش Cyclicals مصرف کننده، تحت صنعت رستوران ها قرار می گیرد.

در ادامه این مطلب از رایکا فارکس در مورد سهام مک دونالد اطلاعات کامل تری را به شما ارائه می دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سهام مک دونالد

تاریخچه سهام مک دونالد (MCD)

قبل از سال 1990، 10 انشعاب برای سهام مک دونالد وجود داشت که نشان دهنده دوره ای بود که شرکت رشد فوق العاده ای را تجربه کرد. از آن زمان (تا سپتامبر 2020)، تنها 2 تقسیم به شرح زیر وجود داشته است: یک 2 به یک در 7 ژوئن 1994 ؛ و 2 به 1 در 12 فوریه 1999. در سالهای اولیه، مک دونالد زمانی که سهامش در شرف سه رقمی شدن بود، به دنبال تقسیم بود و این شرکت مشتاق ماندن در جامعه سرمایه گذاری خرده فروشی بود. با وجود کارگزاران تخفیف در حال حاضر، شرکت ممکن است نیازی به قرار دادن تقسیم سهام در منوی خود نداشته باشد.

با تعدیل انشعابات، سهام مک‌دونالد از قیمت حدوداً 1 دلار به حدود 50 دلار در پایان سال 1999 افزایش یافت. در آغاز هزاره، سهام دوباره به سودهای چند ساله خود ادامه داد و تا فوریه 2003 به حدود 13 دلار رسید. پس از آن، سهام بالاتر و بالاتر رفته است و در سپتامبر 2020 در حدود 225 دلار به بالاترین حد خود رسیده است. مک دونالد یک تجارت سنگین جریان نقدی را اداره می کند و در طول سال ها یکی از بزرگترین پرداخت کنندگان سود سهام بوده است. در واقع، زمانی مک‌دونالد به‌عنوان یکی از «اشراف‌سالاران سود سهام» S&P 500 نام‌گذاری شده است .

نحوه معامله سهام MCD

مک دونالد اغلب یکی از جذاب ترین سهام در خیابان وال بوده است. در اینجا برخی از عواملی که در هنگام معامله سهام باید در نظر گرفته شود آورده شده است:

  • سیاست‌های قانونی و مالیاتی
    صنعت غذا در سال‌های اخیر هدف سیاست‌های تورمی و مالیاتی بوده است و دولت‌ها شرکت‌ها را به سمت تولید محصولات سالم و ایمن برای مصرف‌کنندگان سوق می‌دهند. برای شرکتی به بزرگی مک دونالد، تعداد زیاد کارمندان، شرکت را در مقابل تغییر در سیاست های مالیاتی نیز آسیب پذیر می کند.
  • قراردادهای تجارت و تعرفه
    مک دونالد در چندین کشور فعالیت دارد و گاهی اوقات، برخی از مواد تشکیل دهنده خود را به سراسر جهان ارسال می کند. قراردادهای تجاری و تعرفه ای بین حوزه های قضایی مختلف می تواند تاثیر قابل توجهی بر درآمدها و حاشیه های کلی شرکت داشته باشد.
  • رقابت سخت
    با توجه به اینکه مک دونالد یک بازیکن برتر در صنایع خود است، آنها هنوز هم رقبای اصلی مختلفی مانند استارباکس و کی اف سی دارند. این شرکت همچنین با چندین رستوران کوچک دیگر که منوهای پویا و محلی را به مشتریان خود ارائه می دهند، با رقابت روبرو است.
  • دعاوی حقوقی و روابط عمومی منفی
    مک دونالد در طول سال ها با چالش های متعددی برای تصویر کلی خود مواجه بوده است. از غذاهای ناسالم و مشاغل کم درآمد گرفته تا هزینه های بحث برانگیز و رفاه حیوانات. این شرکت سال هاست که برای حفظ وجهه عمومی تمیز خود مبارزه کرده است. دعواهای حقوقی و روابط عمومی منفی می تواند به سهام یک شرکت منجر شود. حتی با وجود اصول کلی مثبت .
  • عرضه محصول جدید
    مک دونالد در طول تاریخ خود محصولات پرفروشی مانند بیگ مک، مافین تخم مرغ، مک ناگت مرغ و ساندویچ مک گرید لز را معرفی کرده است. محصولات پرطرفدار اغلب الهام‌بخش قیمت‌های سهام بالاتر هستند، در حالی که عدم موفقیت می‌تواند بار سنگینی را روی سهام ثابت کند.
  • گزارش های دوره ای درآمد سال مالی مک دونالد از ژانویه تا دسامبر ادامه دارد و این شرکت
    گزارش های سه ماهه و سالانه شرکت را منتشر می کند تا سرمایه گذاران و سهامداران را در مورد عملکرد تجاری خود به روز نگه دارد. به طور معمول، اعداد مثبت باعث افزایش قیمت سهام می شوند، در حالی که ارقام منفی می توانند سهام را پایین بیاورند.

اطلاعات معاملات سهام مک دونالد (MCD) 

  • نماد MT5 / MT4 : #MCDONALDS
  • ساعت معاملات: دوشنبه تا جمعه (GMT) 13:30 – 19:59
  • کشور: آمریکا
  • واحد پول: USD
  • بورس: بورس نیویورک
  • گسترش معمول: 0.13٪
  • واحدها: اشتراک گذاری
  • قدرت نفوذ

 

سوالات متداول سهام مک دونالد

  • چرا باید سهام مک دونالد را معامله کنم؟

مک دونالد بزرگترین شرکت فست فود در جهان و یکی از شناخته شده ترین برندها در جهان است. مهم نیست که کجا می روید، تقریبا مطمئن هستید که می توانید یک رستوران مک دونالد در آن نزدیکی پیدا کنید. این سهام همچنین در بین معامله گران بسیار محبوب است و میلیون ها سهم روزانه دست به دست می شوند. این محبوبیت به سهام نقدینگی بسیار خوبی می‌دهد و به اندازه‌ای است که هر معامله‌گری بتواند از استراتژی معاملاتی حول محور سهام مک‌دونالد سود ببرد. اگر راهی برای تجارت در بخش رستوران می خواهید، مک دونالد یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین سهام برای تجارت است.

 

  • آیا مک دونالد بهترین سهام رستوران برای تجارت است؟

با وجود تعداد زیادی سهام رستوران های مختلف و شرایط بازار همیشه در حال تغییر، بهترین سهام رستوران برای معامله گران نیز همیشه در حال تغییر است. اغلب اوقات برخی از رویدادهای خبرساز کاتالیزوری هستند که جرقه ای را برای افزایش یا افت سهام ایجاد می کنند و می توانند بهترین سهام رستوران را برای معامله تعیین کنند. گاهی اوقات این روند و رشد در یک شرکت نسبت به دیگری است. با این حال، همه مک‌دونالدز با روند صعودی سهام که نزدیک به دو دهه به طول انجامید، یک انتخاب محکم برای معامله‌گران بوده است. این ممکن است آن را بهترین نباشد، اما مک‌دونالد مطمئناً یک سهام رستوران خوب برای همه نوع معامله‌گران است.

  • بهترین استراتژی برای معامله سهام مک دونالد چیست؟

از آنجایی که سهام مک دونالد تقریباً 20 سال است که در روند صعودی بوده است، بدیهی است که بهترین استراتژی یک روند پیروی از استراتژی بوده است که به دنبال خرید در زمانی است که سهام با مشکلاتی روبرو می شود. ثابت شده است که هرگونه عقب نشینی در سهام یا کاهش درآمدهای سه ماهه ضعیف، شانس خوبی برای خرید سهام مک دونالد در سطح پایین تر به منظور آمادگی برای سودهای بعدی است. از آنجایی که دوره‌هایی از تثبیت سهام نیز وجود داشته است، زمانی که متوجه انحراف سهام برای چندین هفته یا ماه شدید، استراتژی شکست نیز می‌تواند به خوبی کار کند.

جمع بندی:

بله، به طور کلی، استراتژی بهترین برای معامله در سهام مک‌دونالد، استفاده از روش خرید در زمان‌هایی است که سهام با مشکلاتی روبرو می‌شود. این می‌تواند زمانی باشد که سهام به دوره‌هایی از تثبیت و ثبات می‌رسند یا زمانی که انحراف قیمت‌ها از روند معمولی رخ می‌دهد. به عنوان یک معامله‌گر، می‌بایست بر اساس تحلیل‌های فنی و اقتصادی، زمان ورود و خروج از بازار را در نظر بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد