ویژگی های تریدر تمام وقت چیست؟ چه آمادگی های ذهنی باید داشته باشد؟

ویژگی های تریدر تمام وقت

امروزه با دسترسی اکثریت افراد به اینترنت شاهد رونق بازارهای مالی اینترنتی و موفقیت افراد بسیاری که در آن مشغول به فعالیت اند، هستیم. در بازارهای مالی اینترنتی همه افراد به راحتی می توانند سرمایه گذاری نموده و کسب سود نمایند. در چنین شرایطی بسیاری از افراد به دنبال تبدیل شدن به یک معامله گر موفق هستند. همه افراد می توانند تریدر شوند اما عده کمی در این زمینه موفقیت آمیز عمل می کنند. این افراد معمولا بصورت تمام وقت در بازارهای مالی فعالیت می کنند. اگر برای شما این سوال مطرح شده است که ویژگی های تریدر تمام وقت چیست و چه آمادگی های ذهنی باید داشته باشد تا انتهای این مقاله  از رایکا فارکس با ما همراه باشید.

تریدر کیست؟

تریدر به معامله گرهایی گفته می شود که در بازارهای مالی تبادل سهام و اوراق بهادار و همچنین ارزهای دیجیتال و … می پردازند. تریدرها همواره وضعیت بازار را بررسی کرده و با توجه به تغییرات آن، معامله های گوناگونی انجام می دهند. تریدرهای موفق قبل از انجام هر معامله به دقت بازار را از همه نظر مورد بررسی قرار می دهند و سپس اقدام به انجام معامله می کنند. اگر تریدر شغل اصلی خود را ترید کردن قرار داده و بصورت مداوم این کار را انجام دهد و بر بازارهای مالی اشراف کامل داشته باشد، تریدر تمام وقت نامیده می شود. این شخص آموزش های لازم در زمینه خرید و فروش در بازارهای مالی را فراگرفته و آن را بصورت فردی یا همراه با چند معامله گر دیگر به کار خواهد گرفت.

ویژگی های تریدر تمام وقت چیست؟

شاید این سوال در ذهن شما بوجود آمده باشد که ویژگی های تریدر تمام وقت چیست؟ اگر بخواهیم به عنوان یک تریدر موفق عمل کنیم چه ویژگی هایی باید داشته باشیم؟ اولین ویژگی که در زمینه تریدر تمام وقت شدن لازم است، مهارت تحلیل کردن است. یک تریدر تمام وقت می تواند به راحتی اطلاعات بسیار زیادی که از بازارهای مالی دریافت می کند را تحلیل کرده و بهترین تصمیم برای معامله را اتخاذ کند. بازارهای مالی اینترنتی دارای حجم بالایی از اطلاعات شامل اعداد و ارقام و جدول و نمودار و الگوهای مختلف معاملاتی و چارت و  … است که تحلیل همه این ها در کنار هم توسط یک معامله گر متبحر امکان پذیر است.

تریدرهای تمام وقت در مرحله اول با آموزشهایی که بصورت تخصصی می بینند توانایی تحلیل سریع و دقیق است. ویژگی بعدی تریدر تمام وقت بودن، علاقه مند بودن فرد به تحقیق و جستجو است. هرچه اطلاعات تریدر تمام وقت نسبت به سایر تریدرها بواسطه تحقیق و جستجو کردن بیشتر باشد، موفق تر خواهد بود و سریعتر بازار را تحلیل خواهد کرد. سومین ویژگی تمرکز و تسلط بالا است. حجم اطلاعات دریافتی از بازارهای مالی بسیار بالا است و برای گیج نشدن فرد باید تسلط و تمرکز بالایی داشته باشد. همچنین فرد نباید احساساتی تصمیم گرفته و بدون فکر اقدام به انجام معامله نماید زیرا ممکن است ضرر های هنگفتی را متحمل شود.

مطلب مرتبط: راهنمای روانشناسی ترید در فارکس

تریدر چه آمادگی های ذهنی باید داشته باشد؟

ویژگی های تریدر تمام وقت چیست

اولین آمادگی برای تریدر تمام وقت بودن، داشتن تمرکز کافی در بررسی شرایط و انجام معاملات و همچنین احساس تعهد داشتن نسبت به دقیق انجام دادن آن است. یک تریدر تمام وقت موفق باید از لحاظ ذهنی صبور باشد و به خود فرصت کافی برای تحلیل شرایط را داده و تحت هیچ شرایطی عجولانه تصمیم نگیرد. شرایط و محیط بیرونی نباید روی تصمیمات تریدر تاثیرات منفی داشته باشد. از دیگر توانایی های ذهنی داشتن روحیه ای سازگار است که در صورت زیان دیدن فرد روحیه خود را نبازد و بتواند در مدت زمانی کوتاه با تلاش خود، وضعیت را درست نماید.

یک تریدر موفق در صورت داشتن ذهنی خلاق می تواند معاملات را به شیوه ای خاص و موفقیت آمیزانجام داده و همچنین با داشتن انگیزه بالا میتواند بطور مداوم به یادگیری مطالب پرداخته و اطلاعات خود را در بازارهای مالی بروز نگه دارد. تریدرهای موفق استراتژی های خود را برای انجام معامله داشته و سعی می کنند از لحاظ ذهنی نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و به تقویت نقاط قوت خود بپردازند.

روند بازارهای مالی گاهی اوقات پیچیده و غیرقابل پیش بینی است و نمی توان بطور مطلق به سود فکر کرد بنابراین لازم است تا تریدر از لحاظ ذهنی آمادگی هر گونه شرایطی را داشته باشد و واقع بین باشد. همچنین باید ترس های خود را کنترل کرده و آنقدر اعتماد بنفس داشته باشد تا بتواند ارد معاملات بزرگ شود.

بطور کلی می توان گفت یک تریدر تمام وقت باید توانایی های زیر را داشته باشد :

  1. شناخت تمامی بازارهای مالی موجود
  2. داشتن توانایی تحلیل و تجزیه بازارهای مختلف
  3. درک نحوه عملکرد معامله ها
  4. شناخت استراتژی های لازم برای انجام معامله
  5. مدیریت شرایط و ریسک ها
  6. داشتن سرعت کافی در انجام معاملات
  7. توجه به اولویت ها و ترجیحات در معامله

 

حال اگربخواهیم توانایی های فردی که تریدر باید بطور ذهنی خود را برای تمام وقت کار کردن آماده کند را نام ببریم این توانایی ها عبارتند از :

1-داشتن نظم شخصی : یک تریدر تمام وقت برای کلیه فعالیت های خود در بازارهای مالی برنامه ریزی داشته و پلن های مخصوص خود را برای انجام معامله دارد. داشتن نظم و برنامه ریزی به تریدر کمک می کند تا در صورت قرار گرفتن در معاملاتی که برای وی زیان به همراه دارد، بتواند با برنامه رزی که برای این شرایط دارد، خود را به وضعیت سابق بازگرداند.

2-تمرکز بالا : تمرکز روی تحارب و آموخته هایی که فرد از بازارهای مالی به دست می آورد می تواند درصد موفقیت وی در انجام معاملات را افزایش دهد.

3-مثبت اندیشی: اعتقاد داشتن به مسیر انتخاب شده و مثبت اندیشی منطقی می تواند کمک بسیاری به تریدر تمام وقت شدن کمک نماید.

4-حفظ آرامش : سود و زیان هر دو گاهابصورتغیرمنتظره ای ممکن است حتی برای قدرتمند ترین تریدرها نیز رخ دهد. تریدر موفق کسی است که از رایط بد درس گرفته و در سایر معاملات خود دقت بیشتر ی به خرج داده و آرامش خود را حفظ نماید.

سخن پایانی

تریدر تمام وقت در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی داشتن به اینترنت در سراسر کشور، یکی از شغل های درآمدزا بوده و افراد بسیاری ترید کردن را شغل اصلی خود قرار می دهند. برای موفق بودن در این زمینه یکسری مهارت های ذهنی لازم است که در این مقاله سعی نمودیم تا بطور خلاصه برخی از ویژگی های تریدر موفق تمام وقت را در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتی که قصد ورود به این حوزه را دارید، آن را با روحیه خود بسنحید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد