خرید و فروش سهام اسنپ چت در بازار فارکس از ایران

Snap به سادگی خود را به عنوان یک شرکت دوربین معرفی می کند. این شرکت توسط ایوان اشپیگل و بابی مورفی در 16 سپتامبر 2011 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. محصول شاخص اسنپ چت، اپلیکیشن نمادین رسانه های اجتماعی، اسنپ چت است، اما این شرکت همچنین Spectacles (عینک های هوشمندی که ویدیوهای اسنپ چت را ضبط می کند) و همچنین Bitmoji (یک برنامه شخصی برای ایجاد ایموجی) را توسعه و نگهداری می کند.

الهام برای تشکیل شرکت اصلی اسنپ چت از نیاز به ایجاد عکس های ناپدید شدن جذاب، زیبا و باحال نشات گرفت. بنیانگذاران تصور می کردند که اگر چیزهای موجود در اینترنت دائمی نباشند، مردم به گونه ای متفاوت و با اطمینان عکس می گیرند. اسنپ ​​چت شروعی چشمگیر داشت و بلافاصله برای نسل جوان پردرآمد جمعیتی که دائماً آنلاین هستند و تحت تاثیر قرار دادن آنها سخت است، جذب شد. دانش‌آموزان به‌ویژه ایده ارسال پیامک در کلاس‌ها را بدون هیچ مدرکی دوست داشتند. تا آوریل 2012، برنامه 100000 کاربر ثبت کرده بود. و در پایان همان سال، این شرکت عکس‌های ویدیویی را معرفی کرد که موفقیت آنها را بیشتر کرد.

تا می 2013، روزانه 150 میلیون اسنپ ارسال می شد و طبق گزارش ها، تا پایان آن سال، این شرکت پیشنهاد خرید از فیس بوک به ارزش 3 میلیارد دلار را رد کرد. پیشنهاد رد شده فیس بوک نبردی را بین این دو شرکت آغاز کرد که در نهایت سرنوشت اسنپ چت را رقم زد و دیکته کرد. فیس‌بوک بعداً ویژگی‌های اسنپ چت را در برنامه‌های اینستاگرام و واتس‌اپ خود قرار داد و به شرکتی که در غیر این صورت قبلاً می‌خرید، حمله واقعی کرد. مقاومت اسنپ چت ادامه یافت و در سال 2016 گزارش شد که گوگل پیشنهاد خرید این شرکت را به قیمت 30 میلیارد دلار داده است، پیشنهادی که دوباره رد شد.

در همان سال، اسنپ چت به شرکت اسنپ تغییر نام داد و این شرکت در 2 مارس 2017، با ارزشی بین 25 تا 30 میلیارد دلار، عمومی شد. سهام در NYSE فهرست شده است، جایی که تحت نماد نماد SNAP معامله می شود . این بخش تحت بخش خدمات ارتباطی، تحت صنعت محتوای اینترنتی و اطلاعات قرار می گیرد. شرکت اسنپ در صنعتی که در آن با تهدیدات شدیدی مواجه شده است، سبد فعالی را حفظ کرده است. این شرکت در تاریخ کوتاه خود بیش از 15 شرکت را خریداری کرده است.

مهمترین معاملات آن شامل خرید 166 میلیون دلاری AI Factory در سال 2020 است که توسعه دهنده محصولات منحصر به فرد Computer Vision و AR است. خرید 200 میلیون دلاری Zenly در سال 2017، شرکتی که نقشه های اجتماعی ایجاد می کند. و خرید 135 میلیون دلاری Placed در سال 2017 ، یک پلتفرم اسناد ردیابی تبلیغات.

تاریخچه سهام اسنپ

سهام اسنپ در تاریخ عرضه اولیه خود با قیمت 17 دلار راه اندازی شد. ارزش سهام در دومین روز معاملاتی خود به سرعت به 24 دلار رسید و ارزش شرکت را به 33 میلیارد دلار رساند. این شرکت هرگز در تاریخ خود (از اکتبر 2020) تقسیم سهام نداشته است. پمپ اولیه نشان داد که یک محافظ دود است، و سهام به سرعت وارد یک روند نزولی شد که آن را تا آگوست 2017 به پایین‌ترین حد حدود 10 دلار رساند.

یک رالی کوتاه از سر گرفته شد و تا فوریه 2018 یک بالاترین قیمت موقت در بالای 20 دلار منتشر کرد. سپس یک روند نزولی قوی دنبال شد. که تا دسامبر 2018، سهام را به پایین‌ترین حد خود یعنی کمتر از 5 دلار رساند. پس از آن، سهام یک رشد تدریجی را آغاز کرد که در ژانویه 2020 به حدود 20 دلار رسید. یک بازگشت کوتاه، سهام را تا مارس 2020 به پایین‌ترین حد حدود 10 دلار رساند. ، قبل از اینکه بادهای شدید دنباله دار اسنپ را در اکتبر 2020 به بالاترین قیمت خود یعنی کمی بالای 28 دلار برساند.

راهپیمایی 2020 با افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی همراه بود زیرا همه گیری ویروس کرونا مردم را در خانه نگه داشت. یکی دیگر از عوامل اساسی مهم نگرانی از ممنوعیت احتمالی یک رقیب بزرگ نوظهور، Tik Tok در ایالات متحده بود. اسنپ ​​ثابت کرده است که یک شرکت انعطاف پذیر است و پیشرفت های مهم در محصول اصلی آن، اسنپ چت، و همچنین تنوع استراتژیک از طریق ادغام و اکتساب، تضمین می کند که سرمایه گذاران همیشه چشم دقیقی به سهام اسنپ داشته باشند.

شرکت اسنپ هرگز سود سهام پرداخت نکرده است و سرمایه گذاران انتظار تغییری در این زمینه را به این زودی ندارند. این شرکت مجبور شده است در یک محیط تجاری پیچیده حرکت کند و سرمایه گذاران امیدوارند که صبر آنها از افزایش ارزش سهام در آینده نتیجه دهد.

نحوه معامله سهام اسنپ چت در فارکس

در اینجا فاکتورهایی را که باید هنگام معامله سهام اسنپ در نظر بگیرید آمده است

مسائل قانونی خرید و فروش سهام اسنپ چت

صنعت رسانه های اجتماعی هدف قانون گذاری، به ویژه در مورد موضوع حفظ حریم خصوصی داده ها بوده است. قوانین تهاجمی توسط دولت ها در سراسر جهان وضع شده است که نحوه تعامل شرکت های بزرگ رسانه های اجتماعی مانند اسنپ را با داده های مصرف کنندگان خود محدود می کند. ایجاد تغییرات برای انطباق با چنین قوانینی می تواند هزینه های بالایی را به همراه داشته باشد یا ممکن است شرکت ها جریمه های گران قیمتی را متحمل شوند.

سهام اسنپ چت
عرضه محصول جدید

موفقیت اولیه اسنپ نتیجه محصولات نوآورانه ای مانند داستان ها و تصاویر ناپدید شده بود. در چند سالی که اسنپ وجود داشته است، عمدتاً به این دلیل عقب مانده است که نتوانسته به سرعت نوآوری کند یا محصولات جذاب جدیدی برای مخاطبان دیجیتال خود ایجاد کند. در صنعت رسانه های اجتماعی، محصولات پرطرفدار می توانند به سرعت مورد توجه قرار گیرند و قیمت های بالاتری را به همراه داشته باشند، در حالی که عدم موفقیت می تواند باعث کاهش قیمت سهام شود.

روابط عمومی منفی و دعاوی حقوقی

اسنپ ​​عناوین زیادی داشته که به وجهه عمومی آن آسیب وارد کرده است. در سال 2017، این شرکت موضوع یک شکایت جنجالی توسط رجی براون بود، که ادعا می کرد او یکی از بنیانگذاران است که در زمان شروع به کار شرکت تغییر کوتاهی پیدا کرد. همچنین، در سال 2018، هنگامی که برنامه اسنپ چت دوباره طراحی شد، اعتراض عمومی به وجود آمد. سرمایه گذاران از عناوین منفی که می توانند به ویژه برای سهام آسیب رسان باشند، متنفرند.

رقابت با سایر شرکت های بزرگ

اسنپ ​​از زمان آغاز به کار با رقابت شدیدی روبرو بوده است. این رقیب با شرکت های جدید و با تجربه مانند فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ، توییچ، تیک تاک و توییتر است . در برخی موارد، رشد شرکت‌های رقیب می‌تواند نشانه‌ای از ضعف در تجارت اسنپ باشد و این می‌تواند باعث کاهش قیمت سهام شود.

درآمدهای دوره ای اسنپ چت

سال مالی Snap Inc. از ژانویه تا دسامبر ادامه دارد و این شرکت گزارش‌های سود دوره‌ای را منتشر می‌کند که سرمایه‌گذاران را در مورد سلامت و عملکرد تجاری خود به‌روز نگه می‌دارد. پیگیری انتشار گزارش‌های سود بسیار مهم است، زیرا اعداد مثبت باعث افزایش قیمت سهام می‌شوند، در حالی که ارقام منفی معمولا باعث کاهش قیمت سهام می‌شوند.

سهام اسنپ چت
چرا باید سهام اسنپ چت را معامله کنم؟

اسنپ ​​چت یک شرکت رسانه اجتماعی است که چندین وب سایت و برنامه تلفن هوشمند را اداره می کند که به کاربران امکان می دهد محتوا را از طریق ویدیوهای کوتاه به اشتراک بگذارند. این یک منطقه رشد بزرگ است و معامله گران از زمان عرضه اولیه سهام اسنپ چت کمتر از چهار سال پیش، از آن سود برده اند. با وجود نوسانات فراوان در فضا و سهام، می‌تواند سهام خوبی برای تماشا و سهام خوبی برای در نظر گرفتن معاملات بالقوه خوب باشد. همانطور که استفاده از تلفن های هوشمند افزایش می یابد و 5G به کاربران اجازه می دهد تا پهنای باند بیشتری داشته باشند، می توان انتظار داشت که اسنپ چت در سال های آینده سود قابل توجهی داشته باشد. این باعث می شود سهام به عنوان یک داستان رشد و به عنوان یک فرصت معاملاتی جالب تر شود.

 

آیا اسنپ چت بهترین سهام رسانه های اجتماعی برای تجارت است؟

سهام رسانه های اجتماعی به دلیل نوسانات خود به خوبی شناخته شده اند و اسنپ چت نیز از این امر مستثنی نیست. حرکات درصدی دو رقمی در این سهام غیرعادی نیست، به خصوص در مورد انتشار درآمد، و بسیاری از معامله گران می توانند کل استراتژی ها را حول معامله سهام رسانه های اجتماعی در اطراف انتشار درآمد خود ایجاد کنند. اسنپ ​​چت به عنوان یکی از جدیدترین و سریع‌ترین شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در حال رشد، راهی عالی برای اجرای این نوع استراتژی‌ها در نظر گرفته می‌شود. ممکن است به دلیل ماهیت غیرقابل پیش‌بینی درآمد و رشد آن، بهترین سهام رسانه اجتماعی برای این نوع معاملات نباشد، اما مطمئناً می‌توان آن را انتخابی عالی برای معامله‌گرانی که به دنبال سهامی بی‌ثبات و مستعد انجام حرکات بزرگ هستند در نظر گرفت.

 

جمع بندی:

به عنوان سهامی که تمایل به انجام حرکات بزرگ در پاسخ به انتشار درآمد دارد، یک استراتژی خوب این است که سهام اسنپ چت را بر اساس انتشار درآمد معامله کنید. با توجه به امکان حرکت بزرگ در هر جهت برای سهام پس از انتشار درآمد، استراتژی‌های Option Straddle یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است. معامله‌گران همچنین می‌توانند از استراتژی‌ای بهره ببرند که حرکت‌های شکست را مشخص می‌کند، زیرا روندهای سهام را می‌توان با انتشار درآمدهای غافلگیرکننده آغاز کرد. با توجه به ماهیت پرنوسان تکنیک های مدیریت ریسک سهام، در هنگام معامله در اسنپ چت به عنوان یک ملاحظه مهم است.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد