خرید سهام کوکاکولا در ایران از طریق فارکس

کوکاکولا

دکتر جان استیت پمبرتون، مخترع معروف ترین نوشابه جهان، کوکاکولا، اصالتا اهل کلمبوس، جورجیا بود، اما در سال 1869 به آتلانتا نقل مکان کرد. یک دهه بعد، او آزمایشگاه شیمیایی خود را در آتلانتا راه اندازی کرد تا بتواند وارد آن شود. کسب و کار پزشکی ثبت اختراع از اختراعات او در این زمینه می توان به چندین محصول شناخته شده آن زمان از جمله قرص جگر تریپلکس، رنگ موی کویین و زنجبیل اشاره کرد.

در سال 1886، پمبرتون معجونی را ارائه کرد که حاوی شکر، آب، عصاره برگ کوکا و آجیل کولا بود. او سپس کافئین را به مخلوط اضافه کرد و سپس آن را به عنوان دارویی برای سردرد به بازار عرضه کرد. آزمایشات و تحقیقات پمبرتون او را به این نتیجه رساند که دارویی که ساخته بود همچنین می تواند خستگی را از بین ببرد و سوء هاضمه را تسکین دهد و در عین حال یک نوشیدنی با طراوت نیز باشد. این شروع داستان شرکت کوکاکولا بود.

امروزه شرکت کوکاکولا با فروش بیش از یک میلیارد نوشابه در روز، پیشروترین تولید کننده نوشابه در جهان است. علامت تجاری قرمز و سفید این شرکت مسلماً شناخته شده ترین علامت تجاری در بین تمام نمادهای برند شرکتی در جهان است. کوکاکولا با دفتر مرکزی خود در آتلانتا، جورجیا، از نوامبر 2018، 4 مورد از 10 نوشابه محبوب جهان را تولید می کند: کوکاکولا (شماره یک) به همراه کوکای رژیمی (شامل لایت و صفر)، فانتا، و اسپرایت. شرکت کوکاکولا همچنین دارای یکی از گسترده ترین شبکه های توزیع در جهان است که تقریباً 400 محصول مختلف را به بیش از 200 کشور و منطقه ارائه می دهد.

کوکاکولا دارای تاریخچه طولانی و غنی از خرید است. در میان برندهای متعددی که این شرکت خریده بود می‌توان به Minute Maid، Columbia Pictures (که بعداً به قیمت 3 میلیارد دلار به سونی فروخته شد)، برند کولای هندی Thumbs Up، Bard’s، برند Odwalla آب میوه‌ها، اسموتی‌ها و بارها، Fuze Beverage اشاره کرد. ، چای صادقانه و نوشیدنی هیولا در سال 2015، این شرکت مالکیت اقلیت در Suja Life LLC، تولید کننده آبمیوه های سرد فشرده را به دست گرفت.

در پایان سال 2016، کوکاکولا بسیاری از عملیات کوکاکولای سابق SABMiller را خریداری کرد و در آگوست 2018، این شرکت موافقت کرد که Costa Coffee را به مبلغ 3.9 میلیارد پوند از Whitbread خریداری کند.

تاریخچه سهام کوکاکولا

شرکت کوکاکولا سابقه ای در بازار سهام دارد که تقریباً به اندازه میراث فرهنگی آن غنی است. همه چیز در سال 1919 شروع شد، زمانی که کنسرسیومی از افراد تجاری به رهبری ارنست وودراف (که پدر رابرت دبلیو وودراف بود) شرکت را به قیمت 25 میلیون دلار خرید. در سال 1920، این گروه کسب و کار خود را مجدداً به عنوان یک شرکت دلاور ترکیب کرد و سهام خود را در عرضه اولیه عمومی خود (IPO) در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) برای فروش قرار داد.

سهام عادی در ابتدا با قیمت 40 دلار برای هر سهم عرضه شد و سهام ممتاز به قیمت 100 دلار به ازای هر سهم فروخته شد. در ابتدا، شرکت کوکاکولا از علامت CCO استفاده می کرد که در سال 1923 به KO تغییر یافت . کوکاکولا تحت صنعت دفاع از مصرف کننده و در بخش نوشیدنی – نوشابه معامله می شود.

از زمان عرضه اولیه، سهام شرکت به طور تصاعدی رشد کرده است – به عنوان مثال، یک سهم از سهام عادی که در سال 1919 به قیمت 40 دلار خریداری شد، در سال 2018 تقریباً 10 میلیون دلار ارزش داشت، در صورتی که همه سود سهام مجدداً سرمایه گذاری شود، که نشان دهنده افزایش 10.7 درصدی ارزش سالانه است. از نوامبر 2018، کوکاکولا هر سهم 49.02 دلار معامله می‌شود.

در سال 1987، سهام کوکاکولا یک بار دیگر به لیست 30 سهمی که میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) را تشکیل می‌دهند، اضافه شد ، شاخصی که معمولاً توسط تحلیلگرانی که عملکرد بازار سهام را بررسی می‌کنند، ارجاع می‌دهند. کوکاکولا قبلاً بین سال‌های 1932 و 1935 در فهرست فهرست شده بود. از سال 1969، کوکاکولا سود سهامداران خود را پرداخت کرده است که سال به سال افزایش می‌یابد.

با سابقه موفقیت این شرکت، توجه یکی از موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ، میلیاردر وارن بافت، را به خود جلب کرد. شرکت بافت، برکشایر هاتاوی، از سال 1988 شروع به خرید سهام کوکاکولا کرد. در نتیجه بازخرید سهام و خریدهای اضافی، شرکت بافت اکنون 9.3 درصد از سهام برجسته کوکاکولا را کنترل می کند و آن را به بزرگترین سهامدار نیروگاه نوشیدنی تبدیل می کند.

چگونه سهام کوکاکولا را معامله کنیم؟

شرکت کوکاکولا از سال 2008 رشد متوسط ​​اما ثابتی را از خود نشان داده است. با این حال، چالش‌های قرن بیست و یکم به این معناست که غول نوشابه‌ها همه چیز را آسان نکرده است. با این حال، سابقه 130 ساله موفقیت مستمر و تخصص در مذاکره در زمان‌های دشوار در بازار سهام، باعث شده است که این شرکت در سبد سرمایه‌گذاری بسیاری از سرمایه‌گذاران مشهور جهان جایگاهی پیدا کند. در حالی که سهام دارای دوره‌هایی با روندهای صعودی و متغیر است، عواملی وجود دارند که باعث افت و اوج‌های کوتاه‌مدت می‌شوند که مورد علاقه معامله‌گران کوتاه‌مدت CFD هستند.

بازارهای نوظهور

اگرچه بازارهای نوظهور می توانند سودآور بوده و پتانسیل سود بالایی داشته باشند، اما با خطرات خاصی همراه هستند که تحلیلگران بازار معتقدند ممکن است تأثیرات منفی بر عملکرد مالی شرکت داشته باشد. بی ثباتی سیاسی و عدم اطمینان اقتصادی در بخش های خاصی از جهان، کوکاکولا را مجبور به ارزیابی مجدد استراتژی ها و تخصیص مجدد بودجه می کند. خاورمیانه در بحبوحه یک بحران مداوم قرار دارد و در نتیجه، مانند گذشته مرفه نیست. همچنین، چین و روسیه نیز از کندی اقتصاد متبوع خود رنج می‌برند و سود کمتری برای شرکت کوکاکولا دارند.

تورم نیروهای اقتصادی

باعث افزایش هزینه های تولید می شود، به این معنی که کوکاکولا باید با مشکل اجتناب ناپذیر افزایش قیمت مواجه شود. با این حال، اگر شرکت قیمت‌های خود را افزایش دهد، مشتریانی را از دست می‌دهد که دیگر نمی‌توانند محصولی را که می‌خواهند اما لزوماً به آن نیاز ندارند، بخرند. به عنوان مثال، قیمت یک بطری 2 لیتری کوکاکولا در بیش از یک دهه (از سال 2008) بیش از دو برابر شده است. اگر کوکاکولا برای حفظ یا افزایش مصرف خود مجبور به کاهش قیمت ها شود، ممکن است مجبور شود حاشیه سود کمتری را بپذیرد، چیزی که می تواند شاهد ضربه زدن به قیمت سهام آن باشد.

خرید سهام کوکا کولا
وفاداری به برند در میان هزاره ها

معمولاً، قدرت برند کوکاکولا اولین چیزی است که با ذکر نام شرکت به ذهن اکثر تحلیلگران می رسد. و دلیل خوبی برای این وجود دارد: کوکاکولا، که تنها یکی از محصولات موجود در سبد محصولات این شرکت است، از نوامبر 2018، پنجمین برند بزرگ جهان است. با این حال، یک مشکل بزرگ وجود دارد – امروزه برندهای بزرگ جهان مانند گذشته قدرت زیادی دارند.

این به این دلیل است که نسل بیبی بومر که عموماً به برندهایی که با آن‌ها بزرگ شده‌اند وفادار هستند و سال‌ها به آن‌ها اعتماد داشته‌اند، پس از بازنشستگی کمتر هزینه می‌کنند، اما نسل هزاره‌ها که در آن زمان بزرگترین جمعیت مصرف‌کننده خواهند بود، نسبت به برند ناشناس هستند. کوکاکولا باید راهی بیابد تا نسل هزاره را در مقیاس بزرگتر به محصول خود جذب کند.

از آنجایی که کوکاکولا سهام بسیار محبوبی برای معامله در بازارهای مالی است، بررسی تاثیری که همه این عوامل می توانند در کوتاه مدت ایجاد کنند، مهم است نه در بلندمدت که قیمت سهام کوکاکولا می تواند داشته باشد. بر این اساس آنها را به حساب آورد.

پلتفرم های پیشرفته معاملاتی CFD :

AvaTrade دسترسی شما را به پلتفرم های متاتریدر 4 و متاتریدر 5 ، پلتفرم های معاملاتی معتبر جهانی، با رابط کاربر پسند، تنوع گسترده ای از منابع و شاخص های معاملاتی و اجرای سریع، و همچنین آسان برای استفاده از WebTrader که نیازی به دانلود و نصب ندارد.

مقررات بین‌المللی :

هنگام معامله، داشتن وجوه امن و مطمئن یک عامل کلیدی در انتخاب کارگزاری برای اعتماد است. AvaTrade دارای مجوزهای نظارتی در 5 قاره است و از دستورالعمل های نظارتی دقیق پیروی می کند.
معاملات اهرمی : AvaTrade به شما امکان می دهد از تجارت CFD سهام کوکاکولا با کسری از هزینه خرید سهام به طور کامل سود ببرید.قدرت نفوذ.

CFD های کوتاه فروش سهام :

توانایی فروش کوتاه سهام کوکاکولا یکی از مزیت های عمده تجارت در AvaTrade است زیرا می توانید بدون توجه به جهت بازار از حرکت در قیمت سهام سود ببرید.

انواع نوشیدنی های کوکاکولا
چرا باید سهام کوکاکولا را معامله کنم؟

کوکا کولا بزرگترین شرکت تولید نوشیدنی های غیر الکلی در جهان است و علاوه بر برند کوکا که در سراسر جهان شناخته شده است، دارای برخی از محبوب ترین مارک های نوشیدنی در جهان نیز می باشد. این محبوبیت همچنین باعث می شود سهام این شرکت به عنوان یک تجارت محبوب شود و بسیاری از سرمایه گذاران هر روز سهام کوکاکولا را خریداری و می فروشند. شما می توانید با تجارت CFD های کوکا کولا در اینجا در AvaTrade به آنها بپیوندید. متوجه خواهید شد که سهام دارای عملکرد قیمتی عالی است که آن را بدون توجه به سبک معاملاتی شما به یک هدف تجاری مناسب تبدیل می کند.

آیا کوکاکولا بهترین سهام نوشیدنی برای معامله است؟

اگر به‌عنوان یک معامله‌گر به دنبال قرار گرفتن در بازار نوشیدنی‌های غیرالکلی و تنقلات هستید، دو انتخاب واضح کوکاکولا و پپسی کو هستند. بهترین از این دو به ترجیح شخصی شما بستگی دارد و وقتی نوبت به معامله می شود، احتمالاً متوجه خواهید شد که بهترین سهام برای معامله می تواند هفته به هفته و ماه به ماه تغییر کند. بنابراین هر زمانی که آماده معامله باشید، ممکن است کوکا کولا بهترین سهام در صنعت نوشیدنی باشد. و حتی اگر بهترین نباشد، به لطف محبوبیت آن در بین معامله گران، نقدینگی و نوسانات روزانه آن، همچنان یک انتخاب محکم برای معامله در هر زمان است.

جمع بندی:

سهام کوکاکولا معمولاً در پاسخ به صورت‌های مالی سه ماهه شرکت روند بسیار خوبی دارد. خبرهای خوب از نظر رشد و سهم بازار، همراه با درآمد و سود، می‌توانند حرکتی بالاتر را آغاز کنند که ماه‌ها طول می‌کشد. و زمانی که این نتایج ضعیف باشد، احتمالاً سهام برای سه ماه آینده سقوط خواهد کرد. در طول این روندها، می‌توانید متوجه کاهش‌ها و عقب‌نشینی‌های زیادی شوید که نقاط ورود خوبی را برای معامله‌گرانی که به دنبال طولانی‌مدت و استفاده از روند طولانی‌مدت هستند، فراهم می‌کند.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد