خریدسهام مایکروسافت در ایران از طریق فارکس راهنمایی برای سرمایه‌گذاران

"بازی بزرگ: راهنمایی برای سرمایه‌گذاری با سهام مایکروسافت"

شرکت مایکروسافت، بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان، توسط دو دوست دوران کودکی تشکیل شد. بیل گیتس و پل آلن از هاروارد انصراف دادند. در سال 1975، این دو دوست با هم آمدند و بعداً استیو بالمر، همکلاسی سابق بیل گیتس در هاروارد، که در سال 1980 رئیس شرکت جدید شد، به آنها ملحق شد. اندکی پس از آن، آی‌بی‌ام با مایکروسافت تماس گرفت تا روی پروژه‌ای کار کند. که اسم رمز آن را «شطرنج» گذاشته بودند. در پاسخ، مایکروسافت یک سیستم عامل کاملاً جدید ساخت که اساساً مغز رایانه IBM خواهد بود و به نرم افزار اجازه می داد تا با سخت افزار همگام شود. آنها سیستم عامل جدید را Microsoft Disk Operating System (MS-DOS) نامیدند.

به لطف تاکتیک‌های تجاری تهاجمی که توسط مایکروسافت استفاده می‌شود، DOS به سرعت گسترش یافت. استراتژی این شرکت این بود که به جای اینکه به دنبال کسب درآمد زیاد از یک معامله باشد، سعی کند سیستم عامل را بر روی تعداد زیادی رایانه اجرا کند. با این حال، DOS برای بسیاری از مصرف کنندگان بیگانه باقی ماند.
در سال 1985، به منظور ساده کردن استفاده از رایانه های شخصی برای افراد عادی، مایکروسافت اولین رابط گرافیکی خود را به نام Windows 1.0 منتشر کرد. در مقایسه با DOS، ویندوز یک مکاشفه بود، زیرا افراد می‌توانستند به جای تایپ دستورات سخت به خاطر سپردن، با ماوس روی صفحه حرکت کنند و برای باز کردن فایل‌ها، برنامه‌ها و دایرکتوری‌ها کلیک کنند.

در 13 مارس 1986، سهام این شرکت در نتیجه تقاضای شدید عمومی به بورس عرضه شد. در این میان، سیستم عامل ویندوز به رشد و تکامل خود ادامه داد و تا سال 1988 مایکروسافت را به بزرگترین شرکت نرم افزار رایانه شخصی در جهان تبدیل کرد. نسخه های بعدی ویندوز نیز عملکرد خوبی داشتند، هر دو ویندوز 3.0 (منتشر شده در 1990) و ویندوز 3.1 (1992)  فروختند. 10میلیون نسخه در دو سال اول تولید. مایکروسافت در حال تبدیل شدن به یک نام آشنا بود.

خرید سهام مایکروسافت

نسخه بعدی، ویندوز 95، عملکرد بهتری داشت و تنها در پنج هفته اول پس از انتشار، هفت میلیون نسخه فروخت. این تا حد زیادی به دلیل پشتیبانی داخلی آن از یک ویژگی بود که در آن زمان به سختی شناخته شده بود – اینترنت. تا زمانی که نسخه ویندوز 95 منتشر شد، نسخه های قبلی DOS و Windows بر روی 80 درصد از رایانه های شخصی در سراسر جهان نصب شده بودند.

در یک دهه و نیم گذشته، این شرکت محصولات خود را همگام با تغییر نیازهای مصرف کنندگان متنوع کرده است. این امر باعث شده است که مایکروسافت در توسعه کنسول های بازی ایکس باکس، رایانش ابری (Microsoft Cloud – Azure) و دستگاه های تلفن همراه ویندوز فون منشعب شود. مایکروسافت مطمئناً در حوزه موبایل یا به طور خاص گوشی های هوشمند پیشتاز نیست، اما وقتی صحبت از محاسبات دسکتاپ به میان می آید، مایکروسافت همچنان جایگاه غالب را در اختیار دارد.

تاریخچه سهام مایکروسافت

سرمایه گذاران برای اولین بار طعم مایکروسافت را در مارس 1986 چشیدند، زمانی که این شرکت که قبلاً در آن زمان یک نیروگاه فناوری بود، در یک عرضه عمومی سهام به سهامداران عرضه شد و 61 میلیون دلار جمع آوری کرد. در طول IPO، سهام این شرکت هر کدام به قیمت 21 دلار فروخته شد، اما از آن زمان تاکنون 9 بار تقسیم شده است.

شایان ذکر است که مایکروسافت بیش از یک دهه از زمان تاسیس خود برای عمومی شدن صبر کرد، بر خلاف شرکت های فناوری جدیدتر که اغلب در عرض چند سال از آغاز به کار عمومی می شوند. با این حال، مایکروسافت تعدادی آستین در آستین داشت که به شرکت کمک کرد تا برای مدت طولانی از عرضه عمومی خودداری کند: عمدتاً سال به سال ضرر نمی کرد و عمدتاً از نفوذ سرمایه گذاران خطرپذیر رها بود. این بدان معناست که مسیر شرکت به سمت معامله عمومی هیچ یک از فشارهای عادی سرمایه گذاران بی حوصله یا کاهش ذخایر نقدی را نداشت.

در سال 2000، در اوج حباب دات کام، ارزش بازار شرکت به 600 میلیارد دلار رسید و مایکروسافت را به یکی از بزرگترین شرکت های جهان تبدیل کرد. با این حال، زمانی که حباب ترکید، مایکروسافت باید حدود 17 سال صبر کند تا دوباره به این سطح برسد. در سال 2018، مایکروسافت به ارزش بازار 886 میلیارد دلاری رسیده است و آن را به چهارمین شرکت بزرگ فناوری تجارت عمومی در جهان تبدیل کرده است که تنها پس از شرکت های اپل ، ادوبی ، آلفابت و آمازون قرار دارد.

سهام مایکروسافت
چگونه سهام مایکروسافت را معامله کنیم؟

پس از چندین سال رکود، سهام این غول فناوری واقعاً در سال 2013 شروع به رشد کرد و از آن زمان به بعد رشد کرد. در 5 سال پس از آن، ارزش سهام مایکروسافت تقریباً چهار برابر شده است و با تحولات مثبتی که این شرکت را احاطه کرده است، احتمال افزایش بیشتر قیمت سهام وجود دارد. از سپتامبر 2018، سهام مایکروسافت در NASDAQ حدود 115.61 دلار در هر سهم تحت تیک تیک MSFT معامله می شود.
علاوه بر چشم‌انداز بلندمدت مثبت، عوامل خاصی بر نوسانات کوتاه‌مدت قیمت سهام تأثیر می‌گذارند و اگر معامله‌گر کوتاه‌مدت تا میان‌مدت سهام مایکروسافت هستید، مهم است که به آنها توجه کنید

عملکرد رقبای سهام مایکروسافت

مایکروسافت با رقابت زیادی از سوی چندین شرکت فعال در بخش فناوری مواجه است، بیشتر به این دلیل که فضای فناوری به طور مداوم در حال گسترش و تکامل است. هر ساله صدها استارت آپ موفق با فناوری های پیشرفته وارد بازار می شوند که می توانند بخش هایی از مایکروسافت را به چالش بکشند. مایکروسافت باید منابع قابل توجهی را برای استقرار استراتژی‌ها در بخش‌های فرعی نوظهور، مانند رایانش ابری و موبایلی اختصاص دهد.

عرضه محصولات/خدمات جدید سهام مایکروسافت

غول فناوری مستقر در ردموند دیگر مانند گذشته راکد و تنبل نیست. به لطف موفقیت خود در تنوع بخشی موثر و اساسی کسب و کار اصلی و تقویت مجدد رشد آن، این شرکت به آرامی در حال تبدیل شدن به یک چشم انداز هیجان انگیز تر برای معامله گران و سرمایه گذاران است.

گزارش‌های سود دوره‌ای

در سپتامبر 2018، سهام مایکروسافت با دور شدن از سطح حدود 115 دلار به اوج‌های جدیدی رسید و به رشد مداوم خود از میانگین متحرک 50 روزه که به اوایل آوریل 2018 بازمی‌گردد، ادامه داد. این روند با سود تقسیمی افزایش یافته است. در اواخر شهریور ماه از 42 سنت به ازای هر سهم 46 سنت اعلام شد. گزارش‌های سود مثبت به این معنی است که قیمت سهام مایکروسافت بر روی بادهای شدید بازار حرکت می‌کند.

کاهش سرعت در رایانش رایانه رومیزی مصرف‌کننده

از آنجایی که حوزه‌های خاصی مانند محاسبات ابری همچنان به افزایش تعداد شرکت ادامه می‌دهند، بر کسی پوشیده نیست که کسب‌وکار پرچم‌دار آن، سیستم‌عامل ویندوز، با مشکل مواجه است. یکی از دلایل این است که تقاضا برای رایانه های شخصی راکد است زیرا افراد بیشتری از محاسبات تلفن همراه در تلفن های همراه و تبلت استفاده می کنند. علاوه بر این، چرخه های ارتقا طولانی تر می شوند.

مایکروسافت
چرا  باید سهام مایکروسافت را معامله کنیم؟

سهام مایکروسافت دارای مقررات بین المللی است، بنابراین می توانید سهام مایکروسافت را با خیال راحت و با خیالی آسوده مبادله کنید که اطلاعات شخصی و مالی شما به خوبی محافظت می شود و در یک محیط معاملاتی امن و شفاف معامله می کنید.
با معاملات اهرمی می توانید از تغییرات قیمت سهام مایکروسافت بدون نیاز به پرداخت کل قیمت خرید سهام سرمایه گذاری کنید. *این سهام با لات های 0.001 قابل معامله است.
شما می توانید سهام مایکروسافت را کوتاه بفروشید و حتی زمانی که قیمت سهام در حال کاهش است، بازدهی مثبت کسب کنید.

دانستنی های سهام مایکروسافت

مایکروسافت بیشتر به دلیل سیستم عامل ویندوز خود شناخته شده است، اگرچه در طول سال ها به طور قابل توجهی در بسیاری از زمینه های دیگر مانند بازی، بهره وری و رایانش ابری منشعب شده است. مایکروسافت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فناوری تراشه‌های آبی شناخته می‌شود و سهام آن از سال 1985 معامله می‌شود، زمانی که هر سهم آن فقط 0.07 دلار بود. در مقایسه، سهام اکنون بیش از 200 دلار در هر سهم معامله می شود (از ژوئن 2020). مایکروسافت یک دوره طولانی از تجارت محدود را تحمل کرد و سهام بین 18 تا 38 دلار از سال 2000 تا اواخر سال 2013 به دام افتاد.

 

آیا سهام مایکروسافت یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری است؟

مایکروسافت در طول دوره طولانی اقدام قیمت محدود به محدوده، مورد علاقه معامله گرانی بود که وقتی سهام به مرزهای پایینی محدوده می رسید، خرید می کردند و پس از رسیدن به مرزهای بالای محدوده، می فروختند. در حالی که این معامله از بین رفته است، مایکروسافت به دلیل قدرت مالی و تغییرات اخیرش که آن را به مراتب رقابتی تر کرده است، همچنان سهام خوبی برای معامله است. مایکروسافت رشد زیادی در پلتفرم رایانش ابری خود داشته است و گرایش به سمت کار از راه دور نیز به نفع آن است. مایکروسافت باید برای سال های آینده یک تجارت خوب باقی بماند.

 

جمع بندی:

مایکروسافت از آنجایی که یک فناوری تراشه آبی است، انتخاب خوبی در بین تمام سطوح معامله‌گران شده است. این تمایل دارد که قیمت منظم‌تری داشته باشد و پیش‌بینی حرکت‌های آتی سهام را آسان‌تر می‌کند. روند صعودی بلندمدت سهام توصیه می کند که معامله گران در درجه اول به موقعیت های خرید نگاه کنند، که می توانند از طریق استراتژی دنبال کردن روند، یا با استفاده از سطوح حمایت و مقاومت برای تعیین نقاط ورود و خروج بالقوه انجام دهند. همانطور که در هر معامله ای وجود دارد، بهترین استراتژی آن است که با آن احساس راحتی کنید و آن را درک کنید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد