فرصت یا ریسک؟ خرید سهام نتفلیکس در ایران از طریق فارکس

نتفلیکس در 29 آگوست 1997 توسط رید هستینگز و مارک راندولف تاسیس شد . دفتر مرکزی این شرکت در لوس گاتوس، کالیفرنیا در ایالات متحده است. نتفلیکس به عنوان یک سرویس اجاره دی وی دی از طریق پست شروع به کار کرد، اما در طول سال ها به یک سرویس سرگرمی جریان اینترنتی پیشرو در جهان تبدیل شد. از سپتامبر 2018، نتفلیکس نزدیک به 200 میلیون مشترک ماهانه در بیش از 190 کشور جهان داشت.

شرکت نتفلیکس از سقوط دات کام در آغاز هزاره جان سالم به در برد و عرضه عمومی اولیه خود (IPO) را در 23 مه 2002 برگزار کرد. این شرکت در بورس NASDAQ در دسته خدمات مصرف کننده فهرست شده است، جایی که تحت شرایط زیر معامله می کند. تیک تیک NFLX. جالب اینجاست که نتفلیکس بخشی از FANG ( فیس بوک ، آمازون ، نتفلیکس و گوگل ) است که به عنوان پرمصرف ترین سهام در جهان شناخته می شوند.

نتفلیکس در سال 2007 استریمینگ را معرفی کرد و به اعضای خود اجازه داد تا برنامه های تلویزیونی و فیلم های مورد علاقه خود را در رایانه شخصی خود تماشا کنند. نمایش های ویدیویی بر اساس تقاضا در سال 2010 در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های متصل به اینترنت در دسترس قرار گرفت، همان سالی که شرکت گسترش جهانی خود را آغاز کرد. تا سال 2016، نتفلیکس در بیش از 130 کشور در دسترس بود.

نتفلیکس در مورد ادغام، تهاجمی نبوده است. از اکتبر 2018، این شرکت تنها یک خرید انجام داده است. خرید سال 2017 از Millarworld، یک شرکت انتشارات کتاب های مصور. این قرارداد به نتفلیکس امکان دسترسی به یک کتابخانه غنی از شخصیت‌های ابرقهرمانی را داد و سهامداران امیدوارند که این شرکت بتواند از این شخصیت‌ها استفاده کند تا عرضه محتوای اصلی خود را در بازار مصرفی که هنوز درگیر هجوم ابرقهرمانی است، تقویت کند.

سهام نتفلیکس

تاریخچه سهام نتفلیکس

زمانی که نتفلیکس در می 2002 عمومی شد، قیمت آن از 15 دلار به ازای هر سهم و ارزش بازار 300 میلیون دلار شروع شد. در اولین روز معاملاتی، این سهام در 16.75 دلار بسته شد. این شرکت از زمان عرضه اولیه سهام دو انشعاب داشته است: تقسیم 2 به 1 در 12 فوریه 2004. و تقسیم 7 به 1 در 15 ژوئیه 2015. اگرچه شروع خوبی برای سهام نتفلیکس نبود، زیرا مدت کوتاهی پس از عرضه اولیه سهام نتفلیکس، در اکتبر 2002 به پایین ترین حد خود یعنی 4.85 دلار سقوط کرد.

پس از این کاهش. ، روند صعودی خود را از سر گرفت و در فوریه 2004، زمانی که اولین تقسیم سهام خود را اجرا کرد، به بالای 74 دلار در هر سهم رسید. نتفلیکس در طول بحران مالی جهانی سال 2008 عملکرد تحسین برانگیزی داشت و اجرای بزرگ بعدی آن در سال‌های 2010-11 انجام شد. سهام در سه ماهه سوم سال 2011 به اوج رسید و سپس وارد روند نزولی شد که در سپتامبر 2012 به پایان رسید.

از آنجایی که گسترش بین المللی نتفلیکس به شدت افزایش یافت، سرمایه گذاران واکنش مثبتی به سهام نشان دادند، علیرغم هزینه های بالا که مانع رشد درآمد می شد. سهام همچنان بالا و بالاتر رفت و در اواسط سال 2015 زمانی که شرکت دومین تقسیم سهام خود را اجرا کرد، تقریباً به 700 دلار رسید.

این رقم در جولای 2018 به بالاترین حد خود یعنی 423 دلار رسید که پس از آن ارزش شرکت را به بیش از 184 میلیارد دلار رساند. از اکتبر 2018، نتفلیکس از زمانی که عمومی شد هرگز سود نقدی اعلام یا پرداخت نکرده است. اما سوال اینجاست که آیا سهامی که سود سهام پرداخت نمی کند سرمایه گذاری بدی است؟ دور از آن؛ زیرا نتفلیکس از زمان عرضه اولیه سهام خود یکی از بهترین سهام ها بوده است.

ارزش سهام غیر پرداخت کننده معمولاً سریعتر از سهام پرداخت کننده سود سهام رشد می کند. بسیاری از شرکت‌هایی که سود سهام پرداخت نمی‌کنند، از جریان‌های نقدی خود برای اهداف دیگری مانند تملک، بازخرید سهام، سرمایه‌گذاری‌های رشد و بازپرداخت بدهی استفاده می‌کنند. با این حال، در مورد نتفلیکس، هزینه های بالای محتوای آن و گسترش تهاجمی بین المللی جریان های نقدی آن را محدود کرده است.

با این حال، هزینه‌های بالای محتوا یک شر ضروری است، زیرا شرکت را قادر می‌سازد تا نه تنها پایگاه مشترک خود را افزایش دهد، بلکه وفاداری خود را نیز حفظ کند. نتفلیکس به طور مداوم در طول سال‌ها عملکرد بهتری از بازار داشته است، به این معنی که سرمایه‌گذاران باید همچنان از ارزش‌گذاری‌های بالاتر برای «هزینه» جزئی سود سهام عادی قبلی برخوردار شوند.

خرید سهام نتفلیکس

چگونه سهام نتفلیکس را معامله کنیم

نتفلیکس یک سهام با ارزش است که از زمان عرضه عمومی در سال 2002 ارزش فوق العاده ای تولید کرده است. اما، هنگام معامله سهام نتفلیکس، در اینجا عواملی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

تغییرات قانونی و مالیاتی سهام نتفلیکس

پس از دستیابی به تسلط ایالات متحده، گسترش بین المللی در مرکز استراتژی رشد نتفلیکس قرار گرفته است. با این حال، این شرکت را در برابر تغییرات قانونی و مالیاتی مختلف آسیب‌پذیر می‌کند که ممکن است بر قیمت نهایی آن تاثیر بگذارد. نتفلیکس در گسترش بین المللی خود تاکید زیادی بر محلی سازی محتوا داشته است، به این معنی که باید با سانسور دولتی در حوزه های قضایی مختلف و قوانین ضعیف دزدی دریایی در بسیاری از مکان ها مقابله کند. این شرکت همچنین ممکن است مجبور شود با مالیات های متناقض که احتمالاً بر قیمت گذاری و در نتیجه بر حاشیه سود آن تأثیر می گذارد، دست و پنجه نرم کند.

عملکرد رقیب ها در سهام نتفلیکس

نتفلیکس پس از برخورداری از مزیت محرک اول، رقبای زیادی را جذب خود کرده است. بزرگترین آنها آمازون، Hulu و HBO بوده اند. همه نام‌های بزرگی که بیش از حد توانایی نتفلیکس را دارند. ارزیابی عملکرد رقابت‌ها در بازار تلویزیون اینترنتی و پخش جریانی برای تعیین اینکه آیا مزیت نتفلیکس را از بین می‌برند یا خیر، مهم است.

سرمایه گذاران سهام نتفلیکس و نفوذ در بازارهای جدید

همیشه به ورود نتفلیکس به بازارهای جدید واکنش مثبت نشان داده اند. بنابراین، پیگیری اخبار مربوط به گسترش شرکت یا عدم آن، برای معامله موثر سهام نتفلیکس ضروری است. از این نظر، چین همچنان بازار عمده‌ای است که نتفلیکس هنوز وارد آن نشده است و سرمایه‌گذاران همیشه منتظر خواهند بود، چیزی که تصور می‌شود عامل نوسان بعدی برای این سهام پرشتاب باشد.

 سفری هیجان‌انگیز با سهام نتفلیکس
گزارش‌های درآمد دوره‌ای

سال مالی نتفلیکس از ژانویه تا دسامبر ادامه دارد و این شرکت گزارش‌های درآمدی فصلی را منتشر می‌کند تا سرمایه‌گذاران را در جریان سلامت کسب‌وکار خود قرار دهد. هنگام تجزیه و تحلیل گزارش های درآمد نتفلیکس، معیار اصلی تعداد مشترکین و همچنین محتوا است.
نتفلیکس یک سهام با سرعت بالا است که به سرعت به عوامل فوق واکنش نشان می دهد. بنابراین، تجزیه و تحلیل این عوامل برای تأثیر کوتاه مدت و میان مدت مورد انتظار آنها، نه تنها تأثیر بلندمدت، ضروری است.

معاملات اهرمی – سهام نتفلیکس را با اهرم تاو با حداقل سرمایه از سود بالاتری برخوردار شوید. این سهام با لات های 0.001 قابل معامله است.
اسپردهای رقابتی – می توانید با حداقل هزینه نتفلیکس و سایر سهام جهانی را معامله کنید. این به حداکثر کردن حاشیه سود کمک می کند.
پلتفرم های معاملاتی بصری و قدرتمند AvaTrade با هر دو سبک معاملاتی کوتاه مدت و بلندمدت مطابقت دارند. پلتفرم‌های ما نیز برای استفاده و پیمایش آسان هستند و برای معامله‌گران CFD مبتدی و حرفه‌ای پذیرایی می‌کنند .

 

راهنمایی های درباره سهام نتفلیکس

نتفلیکس به عنوان یک سرویس تحویل دی وی دی شروع به کار کرد و یکی از اولین سرویس های پخش ویدئو بود. از سال 2020 نیز مشغول ایجاد محتوای خود است و نزدیک به 200 میلیون مشترک پولی دارد. سهام آن یکی از بهترین عملکردها در دو دهه گذشته بوده است و از سال 2002 تا ژوئن 2020 بیش از 4000 درصد افزایش یافته است. این شرکت تا سال 2020 همچنان رهبر در رسانه های جریانی است، اما طی سال گذشته شاهد ظهور رقبای زیادی بوده است. از سرویس Disney گرفته تا Apple TV و HBO Max. نتفلیکس یکی از گروه FAANG از شرکت های فناوری با رشد بالا است.

سهام نتفلیکس

آیا سهام نتفلیکس یک گزینه مناسب برای معامله است؟

به دلیل ادامه سودهای قوی در سهام نتفلیکس، سهام بسیار خوبی برای خرید و نگهداری سرمایه گذاران بوده است، اما روند صعودی قوی آن را برای همه انواع سرمایه گذاران مناسب می کند. سهام در معرض اصلاحات گاه به گاه قرار می گیرد و این فرصتی عالی برای معامله گران برای خرید در سطوح پایین تر و کسب سود از از سرگیری روند صعودی سهام فراهم کرده است. علاوه بر این که به دنبال این نوع معاملات معکوس هستند، سرمایه‌گذاران با شتاب توانسته‌اند از شتاب صعودی ثابت در سهام استفاده کنند.

 

جمع بندی:

تعدادی استراتژی وجود دارد که می توان از آنها برای معامله سهام نتفلیکس استفاده کرد. برخی از معامله گران استفاده از گزینه ها را برای استفاده از تغییرات قیمت در سهام توصیه می کنند، اما ما فکر می کنیم که CFD ها بهترین راه برای حدس زدن حرکت در سهام هستند. از آنجایی که نتفلیکس بسیار خبرساز است، بسیاری از معامله گران دوست دارند هر زمان که نتفلیکس به دلیل درآمد انتشار یا تعداد مشترکین است، نوسانات موجود در سهام را معامله کنند. کسانی که استفاده از تحلیل تکنیکال را ترجیح می‌دهند می‌توانند به دنبال عقب‌نشینی در قیمت سهام نتفلیکس باشند و سپس تغییر و صعود را به بالاترین حد خود مبادله کنند.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد